torsdag den 25. november 2010

Et godt humør, forlænger din livskvalitet.

Hejsa venner
Jeg håber i hygger jer inde i varmen, mens snefnuggene danser udenfor. Nu er der kun 1 dag til weekend, og det er da noget at se frem til.
Hvert eneste år ser jeg frem til jul, og det der følger med, altså selve forberedelserne og hyggen omkring jul.
Hos mig starter det allerede i november, og når der så tilmed falder snebyger, kan det næsten ikke blive bedre.
Jeg er en uforbederlig jule`nisse. Jeg har julepyntet, ja selv juletræet er taget frem, og det er pink i år, hvorfor ikke prøve noget nyt. Milo missede med øjnene, det her er simpelthen for meget, kunne jeg se den .
Den så mistænksomt på træet, og så skubbede den til det, og vums så lå det pink juletræ på gulvet. Men den går ikke, jeg kan godt lide at der skal ske noget nyt, så træet kom op og stå igen, mens Milo så skeptisk til. Nu er træet pyntet....ha ha ha. Jeg har købt lidt julegaver, og de er lagt under træet, og det ser da hyggeligt ud.
Milo får også julegaver, men de må vente med at blive lagt under træet, for ellers pakker han dem op...ha ha ha.
Tilbageblik, for længe længe siden !!! ha ha ha .... tog jeg ind til Nørregade og så Daels Varehus julevindue, og bagefter, vankede der biograftur i Metropol, med Disney sjov.....ak ja det var dengang.
Selvfølgelig skal jeg da også ind til Kbn og gå strøgtur, og julehygge. Se på vinduer, kigge på julegave ideer, og til slut, hygge med enten en lille frokkost, eller en dejlig varm kop chokolade og en lækker tebolle eller 2.
Sig navnet.......Konditoriet La Glace, er nærmest verdensberømt, det er Danmarks ældste konditori.
Konditoriet La Glace, blev grundlagt 8/10  1870 i Skoubogade 3, og det ligger her stadig, nøjagtig på samme adresse. Der har været en del ejere, vidste du at den berømte advokat Merethe Stagehorn har været en af ejerne, dog solgte Merethe Stagehorn konditoriet til sin datter , Marianne Stagehorn 1/ 7 1989.
Men det er et fantastisk konditori, med de aller aller aller bedste råvarer inden for kager og hvad der følger med. Bestiller du en kop chokolade, ja så får du en lille kande, og der er påfyldning, så meget du kan drikke.
Chokoladen kan ikke fås bedre, den er bare ægte og god, især når man får flødeskum til....uhmmm-
Lagkager og alskens mums, ja for at nævne bare en lille del, the bollerne, de smager som var du i himlen.
Hemmeligheden er at mange af  ingredienserne er bla smør og ikke margarine, og det kan man altså godt smage. Billigt er det ikke, men det er alle pengene værd....så jeg spare sammen til et lille visit, sammen med min dejlige datter, og så skal vi mumse. Der er altid mange mennesker, så man skal have tålmodighed, mens man venter på at få en plads.
Ja venner, livet skal leves. Jeg er sikker på at de fleste byer i Danmark, har et lille hyggeligt konditori, og det er lige netop det, som gør at julehyggen bliver forlænget.
Skal du ud og trave i weekenden, så tag dit gode humør med, for det forlænger din livskvalitet.
Kan i have en fortsat go aften.
Kram fra Nette...........ps, pas på når i bevæger jer udenfor, med glatte veje og husk det varme tøj <3
Nyd den skønne video, og kom i julehumør.

Shakin Steven/ i julehumør/ klik her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.