søndag den 21. november 2010

Dans og vind, med samme sind !!!

Hejsa venner
Det er søndag, og vejret er rigtig rigtig trist, men så er det jo godt at vi har hinanden og Facebook.
Vild med dans er overstået, og der blev kåret en vinder.
Men venner, det gamle ord, tab og vind med samme sind, eksisterer simpelthen ikke i virkeligheden, for alle vil gerne vinde, men kun en kan vinde. Vild med dans, er jo egentlig hjerteskærende, hvergang der er et par der ryger ud.  Vi taler om at det er med mennesker vi har at gøre, og ikke robotter. Den fokus som vi har på alle de medvirkende, gør jo at forventningerne bliver skruet urealistisk i vejret, og det giver jo unægteligt stress hos alle dem der danser, enten det er den professionelle eller amatøren. Pressen skriver side op og side ned, vi får alt at vide, ja intet går til spilde, nu skal koen malkes. Privatlivet bliver udstillet, og det ved de medvirkende jo godt, men alligevel løber det løbsk, for journalisterne og fotograferne er hurtige. En god historie på spise sedlen, sælger blade, rigtig mange blade. Vi får alt at vide, ja det er lige ved at man sælger skindet inden bjørnen er skudt, og så er vi langt ude i hampen. Men venner vi er med til at forstærke en go historie, for vi køber jo bladende for at læse om alle de kendte. Jeg elsker selv at læse om Fru kendt og Hr kendt, så selvfølgelig skal gryden holdes i kog.
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at de fleste kendte jo godt ved at man skal ikke sige mere, end man har lyst til at det kommer på tryk, og når det kommer så langt, bliver man tit overrasket, fordi historien har fået en anden drejning, end det man have regnet med. Selvfølgelig kan vi ikke undvære pressen, for de er jo med til at beskrive hvad der rør sig. Vi kan godt lide at læse om hvad de kendte, spiser, bor, køber, er gift eller ikke, er trofast, eller flirter lidt med en anden god steg, modgang eller medgang o.s.v.
Lad os vende tilbage til Vild med dans. Når et par ryger ud, er de så rygende skuffet, og tårene vælter næsten frem. Jeg kan godt forstå at de bliver kede af det, og jeg føler med dem. Det er barsk, og nogle skal jo ud, bare ikke lige ens favorit par. Det nytter ikke at vi bliver vrede på dommerne, for de gør jo bare deres arbejde, og alligevel kan vi ikke lade være med at skule til dommerne og råde, hvor er det uretfærdigt det her.
Jeg sidder da ikke stille når jeg ser Vild med dans, nææ jeg følger hvert et dansetrin, hvad tøj de har på o.s.v, og jeg sidder også er spændt på hvad dommerne siger til danserne, når de er færdige.
Hver fredag når et par ryger ud, står pressen i døråbningen og venter som grådige gribbe, og fotograferne er hurtige med fotografi apparaterne, så man kan fange det ud stemte par`s ansigtsudtryk. Og her er der gevinst hver gang, især hvis man kan fange en tåre eller to, eller journalisten kan få en  kommentar om, fra parret at det her var altså hamrende uretfærdigt. De par der er tilbage, læner sig veltilfredse tilbage, pyha godt det ikke var os, og så godter de sig, så fortsætter vi mindst en uge mere. Jooo venner, det her er godt nok farligt TV.
Vinderparret i fredags blev jo Cecilie og Mads, og de var jublende lykkelige, ja de rullede sig på gulvet, og det giver gode billeder og video til pressen. Taberne stod  som forstenet, for selvfølgelig ville de også gerne have vundet. Lad mig slå helt fast, alle parrene var afsindige dygtige, og for mig er i alle vindere, og husk at det kun er et spil, så det nye motto må blive....Dans og vind med samme sind....ha ha ha ha
Nu vil jeg tage min  regnfrakke på, og gå en lang tur med Milo, som godt nok er utilfreds over at jeg sidder og skriver på computeren. Når jeg kommer hjem, skal jeg hygge med en dejlig kop dampende varm te, og en lille ostehørmer.
Kan i nu have en fortsat rigtig go søndag, og husk at være god ved hinanden.
Kram fra Nette

Dans og vind med samme sind / klik her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.