søndag den 12. december 2010

   Kæreste venner
Hver dag er et nyt kapitel i dit liv.

Klik her, en vidunderlig melodi med R.E.M.

 
Jeg har så mange søde venner på Facebook, og forleden fik jeg besked fra en af dem, en kvinde som skrev så hjerteskærende, at efter at hun havde mistet sin mor og venner, turde hun ikke mere binde sig følelsesmæssigt  til personer, for hvad nu hvis hun også mistede dem. Ja jeg forstår godt meningen, og det er så forfærdeligt trist, for netop livet må ikke gå i stå, selvom det kan være svært at se et lyspunkt. Det at vi mister et familiemedlem, ven, bekendt o.s.v. enten ved at de går bort, eller de flytter langt væk, eller uvenskab, gør ar vi bliver forfærdelige skrøbelige. Da vi var ganske små, var vi kede af det, hvis vi mistede en bamse, dukke, tindsoldat, fiskestang, lille gummi krokodille, som man vandt i ande dammen inde i Tivoli , et lille marsvin, hamster, ondulat, lille mis, den gamle hund Ruffe,   men gudskelov havde vi enten mor eller far, eller begge til at trøste os, og vi fik noget nyt. Det var ikke det samme, men gik an.
 Igennem vores barndom og ungdom, er det utænkeligt for os at tro,  at vi skal miste nogen vi holder af, livet er jo foran os. Kunne vi dog bare få lov til at beholde alt det vi elsker og holder af, så ville vi være lykkelige.
Men sådan hænger det jo ikke sammen, desværre.
Men venner, hver dag er et nyt kapitel i dit liv, du må og skal videre, for meningen med livet er jo at man hele tiden samler op, nye minder, nye venner, ny familie, for kun på den måde kommer vi videre. Sorg og glæde hører sammen, selvom det kan være barsk. Nogle mennesker mister håbet fuldstændigt, og ønsker ikke mere at være en del af os. Vi skal være opmærksomme på vores omgivelser hvis vi mærker at en person glider fra os, for måske kan vi hjælpe, inden det er for sent. Kærlighed til vores medmennesker  har vi alle, uanset hvad de lærde siger. Da jeg mistede min lille mor, følte jeg et stort savn, og kunne slet ikke tro på fremtiden, men Annette sagde jeg til mig selv, du må videre for livets vej er forude, og der venter en masse udfordringer.
Det jeg mener er at  vi skal se fremad, og det betyder ikke at vi så glemmer dem vi savner, tværtimod.
Nu nærmer julen sig, og de fleste af os, tænker på dem vi savner,
 men dem vi holder af, som vi stadigvæk har, dem skal vi glæde os sammen med.
Kan i have en fortsat rigtig go 3 advent, måske skal i julehygge, eller bare slappe af, med en kold fanta, iskold øl, varm chokolade og æbleskiver, og slik til de dejlige unger.
Aften stunden kan man jo hygge sig i stearinlysenes blafrende skær.
Kram til alle mine  Facebook venner fra Nette.


                                                                                          

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.