søndag den 5. december 2010

Hånden på hjertet

Kære venner
Hånden på hjertet.          
2 advent, en skøn tradition, hvor vi tænder lysene i adventkransen og hygger, os der har fri og kan.
Sneen er her, og julen nærmer sig hastigt. De fleste mennesker holder uendeligt meget af julen, og dem der ikke gør, ville jeg ønske jeg kunne give dem glæden af at glæde sig til juleaften.
Der er også mennesker som ikke kan nå eller får fri fra deres arbejde til jul, og ingen tvivl om at det gør mange mennesker lidt triste, især er det jo kæresten eller farmand der er flest af, og dem tænker jeg særligt på.
Der er noget specielt ved julen, der gør at vi alle bliver bløde omkring hjertet, og er der noget vi ser frem til, så er det at vi kan fejre julen med den eller dem vi elsker, også svigermor.....ha ha ha ha.
Børnene er noget helt specielt, for dem ønsker vi jo det aller aller bedste i livet, også glæden ved julen og dens traditioner. Forventningens glæde, hedder det, og den skal vi ikke tage fra nogen som helst, heller ikke os, der stadigvæk elsker julen, og stadigvæk har bevaret den barnlige sjæl.
 Jamen jeg tror skam på julemanden ...ha ha, og jeg sætter da risengrød op på loftet til nisserne, selvom jeg godt ved at der bliver rift om grøden, med kamp til stregen, jeg tænker selvfølgelig på musene, hmm måske en enkelt lille rotte eller to, hvem ved ???  
Mange mennesker er jo udstationeret langt væk fra deres hjem, og vore soldater er jo også ude i fremmede lande, og en del kommer ikke hjem til julen. Til de pårørende vil jeg sige, vi tænker også på dem, så i er ikke alene.
Vores alle sammen finansgøgler Klaus Riskær, kommer ikke hjem juleaften, og det gør mange andre mennesker som bor i Hotel Tremmely heller ikke, men de vil blive savnet.
 Julen er hjerternes fest, og lad os beholde traditionen, for den er drivkraften i mange af os i denne kolde vintermåned.
Mange sidder alene i julen, og det er forfærdeligt trist, især hvis de er kede af at være alene.
 Det kan være man har mistet sin eller sine kære, eller andre omstændigheder, men har du kendskab til en eller flere i din omgangskreds, kunne du jo lige banke på døren, og give dem en julehilsen og samtidig spørge om de har det godt, tro mig det ville gøre en stor forskel. Julen er en af de traditioner hvor vi går uroligt meget op i at planlægge, hvem hvad og hvorfor.
Jeg ville ønske at jeg havde en stor familie, for hvor må det være mega hyggeligt at sidde sammen til bords juleaften, spise god mad, danse omkring juletræet, og det aller aller bedste, give julegaver og få julegaver.
Jeg skal fejre julen sammen med Hansemand, lille Milo og vores dejlige datter Ann  Kristina.
Vi skal selvfølgelig danse omkring juletræet, men da vi jo kun er 3 , sådan da, okay Milo kan godt være med, men den er mere travl optaget af gaverne under juletræet,   må jeg have hjælp af gamle bamser, så vi kan nå om træet. Hvor må det være skønt at være en stor familie, hvilken fest og hygge, åh hvor jeg misunder jer, der bliver mere end 3 1/2...ha ha ha ha
Ja venner, det var alt for denne gang. Kan i nu have en ganske dejlig aften, og hyg jer .
Skal i udenfor, så pas på, der er is glat mange steder.
Stort kram fra Nette.

Klik på dejlige Sir Cliff Richard julesang-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.